در این مقاله قصد داریم در مورد پارچه آلومینیومی صحبت کنیم. در صنعت از این نوع پارچه ها به عنوان پارچه های محکم و بادوام یاد می شود. یکی دیگر از ویژگی های این پارچه ها میزان کشش آنها است که حدود سه تا پنج درصد است. پارچه نسوز آلومینیومی در برابر آسیب مقاومت می کند.

این نوع پارچه ها با وجود اینکه انعطاف پذیری خوبی دارند، باید در لوله ها حمل شوند و تا نشوند، زیرا از این نظر آسیب پذیر هستند.

پارچه آلومینیومی چسبدار

پارچه آلومینیومی چسب دار محصولی ویژه برای افزایش کارایی سایر مواد ضد اشتعال است. پارچه آلومینیومی چسبدار همانند دیگر پارچه های الومینیومی است و تنها تفاوت آن چسب دار بودن است.

پارچه آلومینیومی چسبدار از سه لایه تشکیل شده است:
1- لایه اول شامل یک فویل آلومینیومی روکش شده است.
2- لایه دوم از پارچه فایبرگلاس ظریف ساخته شده است.
3- لایه سوم شامل چسب رزین می باشد.

پارچه چسبدار آلومینیومی با ضخامت پایین بهترین و مناسب ترین محصول برای عایق کاری محصولات پشم سنگ، فایبرگلاس و سرامیک جهت جلوگیری از خیس شدن آنها می باشد.

از پارچه الومینیومی چسبدار بیشتر در فضای باز استفاده می شود و چسبدار بودن در عایق کاری خیلی اهمیت دارد. قیمت این پارچه بسته به ضخامت ان متفاوت است. همینطور ضخامت و نوع متفاوت فویل در کیفیت و کارایی تاثیر می گذارد.

حال چرا از آلومینیوم در این روکش ها استفاده می شود. در اینجا کمی در مورد ویژگی های الومینیوم بیان میکنیم.

ویژگی های آلومینیوم

  • آلومینیوم نرم و سبک در رنگ سفید نقره ای دارای وزن مخصوص 2.75 است.
  • دارای دمای ذوب 660 درجه، استحکام مکانیکی بالا، اکسیداسیون، انعطاف پذیر و رسانای گرمایی خوب است. بنابراین آلومینیوم به عنوان دومین فلز چکش خوار و ششمین فلز چکش خوار شناخته می شود.
  • آلومینیوم معمولا به همراه عناصر دیگر یافت می شود.
  • به ندرت می تواند به شکل خالص (بومی) وجود داشته باشد زیرا میل ترکیبی قوی با O2 اتمسفر دارد.
  • آلومینیوم یکی از عناصر اصلی کانی ها و سنگ ها است.
  • حلالیت آلومینیوم در طبیعت به شدت توسط pH کنترل می شود و غلظت این عنصر در pH زیر 5.5 در محیط بسیار بالا است.
  • مقاومت الکتریکی در دمای پایین معیاری برای تعیین خلوص آلومینیوم در نظر گرفته می شود.
  • بسیاری از کاربردهای آلومینیوم و آلیاژهای آن بر اساس خواص ذاتی آن از جمله چگالی کم، هدایت الکتریکی و حرارتی بالا، انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر خوردگی بالا است.

در مورد پارچه آلومینیومی چسبدار بیشتر بدانید که فویل آلومینیوم چسبدار در رول هایی با عرض های مختلف از 1 متر طول 2 متر ضخامت 170 میکرون موجود می باشد. این روکش های چسبدار از یک طرف با چسب پوشانده می شوند و چسب با روکش سفید می باشد. کاغذ روغنی سیلیکونی فویل های چسبی آلومینیومی چسبندگی قوی به سطوح دارند، می توانند با نیروی چسبندگی خود سطح وسیعی از سطوح را بپوشانند و برای مدت طولانی روی یک سطح بمانند. روکش آلومینیومی پشت چسبدار می تواند عایق خوبی در برابر رطوبت و گرما باشد. چسب های آلومینیومی نخ دار در برابر تغییرات جوی کیفیت و استحکام خود را از دست نمی دهد و به دلیل رنگ زیبا و کاربرد خاص در بسیاری از صنایع قابل استفاده است.

کاربرد روکش های الومینیومی چسبدار در موارد زیر است:

  • پوشش و عایق کاری قطعات خودرو
  • کاربرد در صنعت راه آهن
  • عایق سطح
  • استفاده در لوازم خانگی: روکش گاز، دیوار گاز، دیوار بخاری گازی و غیره.
  • انواع فوم های حرارتی و خنک کننده
    امروزه این روکش چسب آلومینیومی علاقه مندان زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کرده است زیرا مقاومت سطحی بسیار بالایی از خود نشان می دهد.

در فروشگاه اینترنتی گاما صنعت پارچه الومینیومی با کیفیت عالی به فروش می رسد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این محصول به سایت گاما صنعت مراجعه نمایید.

چسب آپارات از دیگر محصولات گاما صنعت می باشد. نوار چسب آپارات از لاستیک اتیلن پروپیلن ساخته شده است که برای اتصال دو کابل، اتصال و تعمیر کابل های آسیب دیده استفاده می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصول چسب آپارات لینک زیر را دنبال کنید.

http://gamasanat.com/%DA%86%D8%B3%D8%A8-%D8%A2%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA/