گچ بری ستون ها همراه با گچ بری سقف و دیوار سازه ها انجام می شود و استفاده از آن می تواند ظاهر بی روح ستون ها را به یک اثر هنری شیک تبدیل کند. در بسیاری از موارد می توان از الگوهای مختلف گچ برای پوشاندن عیوب و لکه های ستون ها استفاده کرد.

گچبری ستون و سر ستون چیست؟

گچ بری ستون و سر ستون از دیگر تزئینات اجرا شده در ساختمان است. ستون ها یکی از اجزای اصلی ساختمان هستند که برای افزایش استحکام در مکان های مختلف اجرا می شوند. ستون ها بی روح و خشن هستند، اصلا خوشایند نیستند. استفاده از راهکارهای مختلف برای تزیین ستون به مقدار زیاد می تواند دکوراسیون خانه را تغییر دهد. معمولاً گچ بری های انجام شده روی ستون ها و سرستون ها به گونه ای انتخاب می شود که با گچ کاری دیوارها و سقف ها هماهنگی کافی داشته باشد. روش های مختلفی برای تزیین ستون ها وجود دارد و هر یک از روش های موجود چالش های خاص خود را دارد.


استفاده از گچ بری مزایای زیادی دارد، زیرا هم هزینه کمتری دارد و هم طول عمر بالایی دارد. در اجرای این نوع طرح ها می توان خلاقیت زیادی را در نظر گرفت، از طرفی گچ بری و گچ کاری معمولا کمترین محدودیت را دارد به همین دلیل می توان آن را در بخش های مختلف اعمال کرد.


ستون موجود در وسط پذیرایی ممکن است در نگاه اول زیبایی پذیرایی را از بین ببرد، اما با طراحی زیبا و مدل گچی می توانید همان ستون خشن را به یک اثر هنری منظره تبدیل کنید. قرار است یکبار برای تغییر دکوراسیون منزل خود با استفاده از هنر گچی هزینه کنید، پس سعی کنید مدل مورد نظر و مناسب را انتخاب کنید و مراحل مربوطه را به متخصصان بسپارید. گچ بری یکی از مهم ترین و محبوب ترین زیبایی های یک خانه باشکوه است. این هنر از قدیم الایام مورد توجه قرار گرفته است و به همین دلیل شاهد خلاقیت های زیادی در آنجا هستیم. رنگ آمیزی یا نورپردازی می تواند زیبایی یک اثر گچبری را بسیار افزایش دهد. امروزه نقاشی طلا با نور پنهان موفق شده است مدل های قدیمی کلاسیک این هنر را به مدل های مدرن تبدیل کند.

گچبری ستون پله چه کاربردی دارد؟

گچ بری ستون پله ها با طرح های مختلف در راهروها و ورودی ساختمان های مختلف قابل اجرا می باشد. خانه های کلاسیک و مدرن امروزی را می توان با استفاده از هنر گچ کاری به زیبایی تزیین کرد. شما می توانید بهترین مبلمان را برای خانه خود انتخاب کنید، بهترین دکوراسیون را برای نگهداری اشیا در نظر بگیرید، اما اگر دیوارها و سقف قسمت های مختلف خانه خالی باشد، هماهنگی کافی با دکور موجود نخواهد داشت. تزیینات مختلفی را می توان در هر فضایی از خانه اجرا کرد، اما بسیاری از آنها گران هستند یا محدودیت های زیادی برای اجرا دارند. گچ کاری با ویژگی های منحصر به فرد آنقدر مفید بوده است که هیچ یک از روش های جدید را نمی توان جایگزین مناسبی دانست.


گچ بری سر و ستون هر کدام به منظور ایجاد نقش های ظریف بر روی ستون های خانه انجام می شود. هنر گچ بری نه تنها زیبایی خاص خود را دارد، بلکه مواد به کار رفته در این هنر از استحکام بالایی برخوردار است و آثار هنری خلق شده به راحتی از بین نمی روند. به همین دلیل می توان از آن در سازه های مختلف استفاده کرد. با نورپردازی گچ بری ستون های پله می توانید گامی موثر در زیبایی آن ها بردارید. اساساً نورپردازی یک جنبه بسیار محبوب در گچ کاری مدرن است.

انواع الگوهای گچبری ستونی

زیبایی که با استفاده از طرح ستون های گچبری در خانه شما ایجاد می شود، می تواند ستون های خالی و بی روح را به سازه های باشکوهی تبدیل کند. علاقه مندان به خانه های شیک و مجلل می توانند با استفاده از این هنر به خانه رویایی خود برسند. گچ کاری که در قسمت های مختلف اجرا می شود می تواند روحی تازه به خانه شما ببخشد. امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا افراد ماهر و با تجربه در این زمینه به راحتی بتوانند خلاقیت بالایی را در طرح های موجود متصور شوند. طرحی که برای روکش ستون انتخاب می شود در درجه اول مطابق با سلیقه شخصی شماست، از طرفی هدف همکاران ما ارائه طرح هایی متناسب با دکوراسیون منزل شماست.

گچ کاری اگرچه پرکاربردترین جزء در ساختمان نیست، اما بدون شک یکی از مهمترین آنهاست. کیفیت اجرای طرح و مدل انتخابی می تواند در زیبایی این اثر هنری بسیار موثر باشد. توجه داشته باشید که اگر یک مدل گچبری به خوبی اجرا نشود، نمی توان انتظار طراحی خیره کننده ای داشت. ما بخش زیادی از زندگی خود را در فضای خانه می گذرانیم، هر چقدر هم که فضای خانه زیبا و شیک باشد، حس مطلوبی را در ما ایجاد می کند.


هنر گچ بری در ساختمان های قدیمی و در حال ساخت قابل اجرا است. برای روکش ستون طرح های مختلفی وجود دارد و شما می توانید با توجه به سلیقه خود هر طرحی را از بین طرح های موجود انتخاب کنید. گچ بری ستون ها نه تنها برای تزئین آنها، بلکه برای پوشاندن عیوب احتمالی نیز می تواند مفید باشد.

مدل گچ بری ستون گرد

الگوی گچ بری ستون گرد به عنوان یک الگوی پرطرفدار می تواند در اجرای گچ بری نیم ستون استفاده شود. نکات ظریف در انتخاب گچبری شیک و ساده می تواند زیبایی آن را دو چندان کند، به عنوان مثال استفاده از نور مخفی در گچ بری ستون گرد و نیمه گرد بسیار موثر است.

گچ دارای قیمت پایین، رنگ پذیری بالا و مقاومت بالا در برابر عوامل مختلف است، بنابراین اثر هنری ایجاد شده با استفاده از آن پایدار است. برای کاهش هزینه های نهایی می توانید از گچ ستونی آماده و پیش ساخته بهره مند شوید. این نوع گچ آماده دارای مزایای بسیاری است که مهمترین آنها عبارتند از:


1- نیازی به روش های جوشکاری ندارند.

2- قابل تعمیر هستند.

3- قابلیت طراحی نورپردازی را دارند.

4- قابلیت نصب تجهیزات نوری را دارند.

5- مدل های مختلفی دارند.

6- نصب آسانی دارند.

7- طول عمر بالایی دارند.

8- خاصیت رنگ دهی بالایی دارند.

9- عایق های حرارتی هستند.

10- قیمت های مناسب و مقرون به صرفه ای دارند.

11- بسیار سبک هستند.

12- مقاومت زیادی دارند.

مدل های مختلف گچ های آماده و پیش ساخته را می توانید در سایت گچبری پرشین مشاهده کنید. در مجموعه گچبری پرشین از ماهرترین و بهترین گچبر برای ارائه خدمات به کار برده می شود.